Pomimo tego, że z tygodnia na tydzień widownia X Factor kurczyła się, program okazał się jednym z największych finansowych hitów wiosennej ramówki polskich stacji telewizyjnych. Jak donoszą Wirtualne Media, reklamy wyemitowane podczas 14 odcinków show przyniosły TVN-owi zyski rzędu 58,5 miliona złotych. To więcej niż Must Be The Music i Bitwa na głosy zarobiły łącznie! Jak widać, reklamodawcy zaakceptowali rekordowe stawki za emisję 30-sekundowej reklamy. Zobacz: 122 TYSIĄCE za spot reklamowy podczas finału "X Factor"!
Średnia oglądalność programu wyniosiła 4,48 milona widzów. Podczas finałowego odcinka przed telewizorami zasiadło 4,69 miliona osób. To nie jest rekordowa widownia show. Była ona większa podczas emisji drugiego, trzeciego, czwartego i szóstego odcinka programu. X Factor regularnie przegrywał z Ranczem emitowanym w tym samym czasie w Jedynce. 10 kwietnia, gdy Telewizja Polska zrezygnowała z emisji programów rozrywkowych, zmagania uczestników obejrzało aż 5,5 miliona widzów.
Szefowie stacji są zadowoleni z wyników pierwszej edycji i już planują kolejną. Według pierwszych informacji nie zobaczymy w niej Jarosława Kuźniara (zobacz: Kuźniar wylatuje z "X Factor"! Obraził Szpaka!). Mówi się również, że, wzorem zagranicznych edycji, i w Polsce pojawi się czwarty juror.
Macie jakiegoś faworyta?